Lelaki Pakai Minyak Masak Untuk Minyak Enjin Kereta, Kereta Tiada Masalah 2 Tahun

Lelaki Pakai Minyak Masak Untuk Minyak Enjin Kereta Dan Menurutnya Lagi, Kereta Tidak Mengalami Masalah Selama 2 Tahun Memakai Minya Masak Tersebut. Err, boleh ke guna minyak masak sebagai minyak enjin kereta, selamat ke? Di bawah ini adalah perkongsiannya yang tular dan mendapat pelbagai reaksi netizen.arenagempak.com - Lelaki Pakai Minyak Masak Untuk Minyak Enjin Kereta, Kereta Tiada Masalah 2 Tahun

Pejam celik pejam celik dah setahun lebih atau 2 tahun lebih pakai minyak masak dekat kereta hitam ni. Kisahnya aku pernah tengok dekat youtube video orang tuang minyak masak dekat kereta wira dia.

Katanya dah 10 tahun pakai minyak masak jer. Ulang alik dari Kedah ke Pulau Pinang ok jer. Tiada sebarang masalah. Tengok dekat komen-komen, macam biasalah akan terpecah kepada dua kelompok.

Ulang alik dari Kedah ke Pulau Pinang ok jer. Tiada sebarang masalah.

arenagempak.com - Lelaki Pakai Minyak Masak Untuk Minyak Enjin Kereta, Kereta Tiada Masalah 2 Tahun

 

Satu kelompok setuju, yang setuju ni sebab kelompok ni pun pakai jugak minyak masak. Satu kelompok lagi tak setuju, yang tak setuju ni tak pernah cuba pakai, cuma guna teori-teori jer.

Aku pun nak tengok sape betul sape tak, aku pun cuba jugak la tuang. Sebelum tuang tu aku dah pikir dah risiko dia, kalau tak betul, rosak enjin kereta. Paling koman pun kena Dalam RM1500-2000 kalau tukar enjin untuk wira. Tapi sebab keinginan aku nak tau membuak-buak tambah sikap kedegilan aku, aku pun tuang ajer la dalam enjin kereta aku ni.

arenagempak.com - Lelaki Pakai Minyak Masak Untuk Minyak Enjin Kereta, Kereta Tiada Masalah 2 Tahun

 

Pakai punya pakai jalan jauh, pijak habis throtte pun takde masalah. Cuma keburukkan pakai minyak masak ni, kereta akan bau goreng2 jela huhu. Dari segi prestasi enjin takde masalah bagi aku. Pomen yg cek kereta aku pun sendiri cakap bersih dalam enjin kereta. Dia tu tak tahu pun aku pakai minyak masak.

Beli 3 paket RM8.40. Tuang 2 paket,1 paket lagi Aku simpan.

arenagempak.com - Lelaki Pakai Minyak Masak Untuk Minyak Enjin Kereta, Kereta Tiada Masalah 2 Tahun

 

*Jangan nak cuba tuang-tuang ye kalau tak berani tanggung risiko. Ni aku share sebab nak cerita pengalaman jer.

Antara komen-komen netizen:
Bagus. Teruskan usaha penambahbaikan supaya mulut2 puaka tu semua nanti guna je teknologi yang kau cipta tu semua. Hengat minyak petroleum tu bnyak lagi ka kat perot bumi? Kau sedut2 nanti jadi gelonggong kosong bawah tanah. Bahan api tu pom bukan hari ni perap sisa esok dh dapat, menda beribu tahun nak jadi ke minyak.

arenagempak.com - Lelaki Pakai Minyak Masak Untuk Minyak Enjin Kereta, Kereta Tiada Masalah 2 Tahun

 

Baca elok2. Kan ada pula yang tuang kat minyak petrol. Dia guna tuang kat minyak hitam la…

arenagempak.com - Lelaki Pakai Minyak Masak Untuk Minyak Enjin Kereta, Kereta Tiada Masalah 2 Tahun

 

Pernah pakai.. asap memang ada bau goreng2.. tapi, makan jugak kat piston ring.. minyak hitam makan jugak, dan lepas tu enjin ada leaking..gasket bakar kot..

Apa-apapun, kami bersetuju dengan nasihat abang ini anda supaya jangan gatal tangan nak mencuba minyak masak ni kalau tak mahu tanggung risiko.

Sumber: Nasir Nas Hafiz

 

Facebook Comments Box

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *